Millora Bufalvent

imatge de Gil Obradors Via
Assignat a:Grup Kouten Com...
Estat:Open (Bug / Prioritat Normal)
Case ID:617 - Projecte:guifi-bages
Darrera modificació:ds., 27/09/2014 - 18:01

Bones,

A petició per correu de Kouten proposen millorar aquest node.

Des de l'associació també haviem pensat millores, obro aquest fil per convergir i fer una bona proposta.

Kouten voleu ampliar 2 troncals a M10, BF-AV  i BF-VA17. Per la nostre part endavant, només que tenim alguns dubtes:

  • Cablejats? Farem servir els mateixos? S'haurien de revisar, tinguem-ho en compte.
  • Espais, crec que per BF-AV tindrem espai, però no tinc clar que per BF-VA17 si.
  • Proposo que els muntem amb RADOME, seran 2/3 M10 a l'antena, si no volem que surti volant

 

Per la nostre part ens agraderia ampliar amb:

  • Antena Rocket titanium variable beam. Tenim 30 clients en aquesta antena, està clar que s'ha de millorar
  • CCR16. Aquest supernode es el de mes transit, te moltes veins ospf, 

 

Així l'intervensió quedaria amb:

  • 2x M10
  • 1x Rocket Titanium sectorial variable beam
  • 3x Muntatges a alçada
  • Revisió de conectors
  • CCR16
  • 1xConfiguració CCR16

Com ho veieu? Comenceu a obrir un budget per tal de tenir un pressupost ja del muntatge?

 

SAX

 

Comentaris

Entrada de dades

imatge de Gil Obradors Via

Bones!

Que us sembla si comenceu aentar la despesa a la web, amb les respectives especificacions del muntatge? Nosaltres ja hem posat la nostre part ----> http://guifi.net/ca/node/72462

Mes que res perquè si volieu fer-ho la setmana que ve hauriem de tenir-ho tot clar ja.

 

SAX

 

Millora Bufalvent

Bona tarda,

D'acord ja ho introduirem a la web.

De moment muntem el ST2 ja que només queda 1 port lliure a la rb de Bufalvent.

Per això demano que si us plau habiliteu el peer OSPF entre el ST1 i el ST2.

Un cop muntat el CCR ja ens posarem d'acord amb les compensacions i així coadministrar el node.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: miércoles, 10 de septiembre de 2014 16:01
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Bones!

Que us sembla si comenceu aentar la despesa a la web, amb les respectives especificacions del muntatge? Nosaltres ja hem posat la nostre part ----> http://guifi.net/ca/node/72462

Mes que res perquè si volieu fer-ho la setmana que ve hauriem de tenir-ho tot clar ja.

SAX

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

+ d'1 port Lliure

imatge de Gil Obradors Via

No fa falta muntar un ST2, a Bufalvent hi ha uns 25 ports lliures encara:

-El switx Netgear de 24 ports en queden uns 20 de lliures -> http://guifi.net/ca/guifi/device/62715

-L'enrutador de BFST1 té ports lliures realment ara mateix 2 però se'n poden alliberar més, en total 3 (connexions que no són primordials, ja les mouré el proxim cop que hi vagi, les marco):

/interface ethernet
set [ find default-name=ether1 ] comment="TS 8 portes"    
set [ find default-name=ether2 ] comment="Athlon X4 - Proxmox"
set [ find default-name=ether4 ] comment="FWGuifibages CCR"
set [ find default-name=ether5 ] comment="eurocopter server - Dell R300"
set [ find default-name=ether7 ] comment=confine  -------> Per moure al SWITX
set [ find default-name=ether8 ] comment="Debian SID PowerEdge1950" 
set [ find default-name=ether9 ] comment="Consola DellR300" -------> Per moure al SWITX
set [ find default-name=ether10 ] disabled=yes
set [ find default-name=sfp1 ] auto-negotiation=no
set [ find default-name=ether6 ] comment="ether6-Aviny\F3 Muntanyola" name=wlan6
set [ find default-name=ether3 ] comment="ether3/peering 10 Gurb" name=wlan10

 

Pertant hi ha molts ports lliures a Bufalvent i tampoc esteu muntant noves troncals, no té cap sentit que munteu un BFST2.

 

Millora Bufalvent

Nosaltres volem tenir les nostres antenes separades amb un altre rb,

ja que no seguirem el format de configuració de les VLANS, seguirem el format estàndard.

Activeu-lo si us plau, necessitem que la redundància amb Talamanca estigui operativa,

últimament hi ha hagut més d'un problema amb Fonollosa i no podem deixar a tota una zona aïllada,

penso que hem de col·laborar entre tots, i més si són canvis per millorar.

Com va dir en Ramon en el seu últim correu el principi bàsic és que tothom és lliure de millorar la xarxa.

Si us plau activeu-lo, és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: miércoles, 10 de septiembre de 2014 17:11
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

No fa falta muntar un ST2, a Bufalvent hi ha uns 25 ports lliures encara:

-El switx Netgear de 24 ports en queden uns 20 de lliures -> http://guifi.net/ca/guifi/device/62715

-L'enrutador de BFST1 té ports lliures realment ara mateix 2 però se'n poden alliberar més, en total 3 (connexions que no són primordials, ja les mouré el proxim cop que hi vagi, les marco):

/interface ethernet
set [ find default-name=ether1 ] comment="TS 8 portes"
set [ find default-name=ether2 ] comment="Athlon X4 - Proxmox"
set [ find default-name=ether4 ] comment="FWGuifibages CCR"
set [ find default-name=ether5 ] comment="eurocopter server - Dell R300"
set [ find default-name=ether7 ] comment=confine -------> Per moure al SWITX
set [ find default-name=ether8 ] comment="Debian SID PowerEdge1950"
set [ find default-name=ether9 ] comment="Consola DellR300" -------> Per moure al SWITX
set [ find default-name=ether10 ] disabled=yes
set [ find default-name=sfp1 ] auto-negotiation=no
set [ find default-name=ether6 ] comment="ether6-Aviny\F3 Muntanyola" name=wlan6
set [ find default-name=ether3 ] comment="ether3/peering 10 Gurb" name=wlan10

Pertant hi ha molts ports lliures a Bufalvent i tampoc esteu muntant noves troncals, no té cap sentit que munteu un BFST2.

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez
- Show quoted text -

format estàndard.
En que quedem, es un tema de ports lliures o de vlans. Em dona la sensacio
que el que voleu vosaltres i aquest mail ho demostra, es gestionar de forma
exclusiva infraestructura de comuns.

Suposo que les antenes les muntareu al vostre mastil i amb els vostres
cables, doncs el mastil i cables que hi ha muntats son mantinguts per
guifibages i, com a mantenidors, demanem que tots els trastos que shi
coloquin facin servir infraestructura comuna, es a dir, el router existent
i no un tancat amb pany i clau dins un rack.

- Show quoted text -

estigui operativa,

- Show quoted text -

a tota una zona aïllada,

- Show quoted text -

tothom és lliure de millorar la xarxa.

- Show quoted text -

poden alliberar més, en total 3 (connexions que no són primordials, ja les
mouré el proxim cop que hi vagi, les marco):

- Show quoted text -

SWITX

- Show quoted text -

moure al SWITX

- Show quoted text -

name=wlan6

> set [ find default-name=ether3 ] comment="ether3/peering 10 Gurb"

name=wlan10

- Show quoted text -

noves troncals, no té cap sentit que munteu un BFST2.

- Show quoted text -

Alerta! Duplicar no és millorar

imatge de Gil Obradors Via

Alerta! Duplicar infraestructura no és millorar!

En quan a les VLANS i configuracions standards : precisament s'està treballant per anar un pas endavant en la configuració dels hibríds a la web. Quan estigui apunt la nova versió de la web seguirà molt senzill aplicar-ho. Tenir el connection traking [1] és fer treballar més del compte l'enrutador. Si voleu que us faci una classe no tinc cap problema en quedar, de fet per la llista de guifi-bagesadmin ja he fet un petit document a grans trets de com fer-ho. Repteixo, quan volgueu quedem i us ho explico/migrem totes les antenes que queden. 

Redundància amb talamanca : m'havia oblidat de fer-la! Però, veig que hem perdut el cable, dedueixo que l'heu desconectat de BFST1. Doncs no es cosa nostre activar aquesta redundància.

 

Alerta amb les actuacions de Bufalvent, els qui estem donant la cara sóm nosaltres, així que abans de fer res, utilitzem les eines, obrim un fil i ho parlem.

SAX

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Netfilter

 

Millora Bufalvent

Amb la configuració que proposem des de Kouten no cal tenir el tracking habilitat,

i la configuració és més simple.

Demà a les 8 estarà connectat, tu prepara-ho tot per que s'activi el peer OSPF quan es connecti.

Merci Gil

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: miércoles, 10 de septiembre de 2014 17:54
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Alerta! Duplicar infraestructura no és millorar!

En quan a les VLANS i configuracions standards : precisament s'està treballant per anar un pas endavant en la configuració dels hibríds a la web. Quan estigui apunt la nova versió de la web seguirà molt senzill aplicar-ho. Tenir el connection traking [1] és fer treballar més del compte l'enrutador. Si voleu que us faci una classe no tinc cap problema en quedar, de fet per la llista de guifi-bagesadmin ja he fet un petit document a grans trets de com fer-ho. Repteixo, quan volgueu quedem i us ho explico/migrem totes les antenes que queden.

Redundància amb talamanca : m'havia oblidat de fer-la! Però, veig que hem perdut el cable, dedueixo que l'heu desconectat de BFST1. Doncs no es cosa nostre activar aquesta redundància.

Alerta amb les actuacions de Bufalvent, els qui estem donant la cara sóm nosaltres, així que abans de fer res, utilitzem les eines, obrim un fil i ho parlem.

SAX

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Netfilter

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Albert Homs

Señor, si Señor. Recluta patoso a sus ordenes Señor!!

PS: per si algú no capta la ironia, és la de la peli La Chaqueta Metàlica,
i el Señor que dóna les ordres és el sergent instructor

El dia 10 setembre de 2014 18:12, Grup Kouten Comunicacions <
***@***.***> ha escrit:

- Show quoted text -

talamanca ok

imatge de Gil Obradors Via

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

 

Millora Bufalvent

Bon dia,

D'acord, nosaltres muntarem una estructura a part,

amb una màniga amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.

Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,

i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més
enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim
nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els
talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això
intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no
complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin
reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris
d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de
cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que
tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i
considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <
***@***.***> ha escrit:

- Show quoted text -

Millora Bufalvent

Hola Xavi,

Moltes gràcies! com ho teniu? els altres no és urgent, però necessitaríem el password de Bufalvent
per poder fer la redundància amb Talamanca.

Quan podran quedar lliures les altres dues portes que parlàvem per connectar les M10?

Merci.

Salut!

Guillem

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: sábado, 13 de septiembre de 2014 10:13
Para: ***@***.***
CC: Gil Obradors
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:
Bon dia,

D'acord, nosaltres muntare m una estructura a part,
amb una màniga amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.
Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,
i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-b ages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Gil Obradors Via

Talamanca port 10 tot apunt
La resta, confine i eth9 es mouen a qualsevol port del switx. Ho fare jo
mateix o vosaltred mateixos
Heu fet la proposta de despesa? No l hem vist encara
El dia 15/09/2014 10:32, "Grup Kouten Comunicacions" <***@***.***> va
escriure:

- Show quoted text -

Millora Bufalvent

Bon dia,

d'acord Gil, però com teniu el tema passwords i l'escrit?

ja ho teniu fet?

Gràcies.

Guillem

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: lunes, 15 de septiembre de 2014 10:38
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Talamanca port 10 tot apunt
La resta, confine i eth9 es mouen a qualsevol port del switx. Ho fare jo mateix o vosaltred mateixos
Heu fet la proposta de despesa? No l hem vist encara

El dia 15/09/2014 10:32, "Grup Kouten Comunicacions" <***@***.***> va escriure:

Hola Xavi,

Moltes gràcies! com ho teniu? els altres no és urgent, però necessitaríem el password de Bufalvent

per poder fer la redundància amb Talamanca.

Quan podran quedar lliures les altres dues portes que parlàvem per connectar les M10?

Merci.

Salut!

Guillem

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: sábado, 13 de septiembre de 2014 10:13
Para: ***@***.***
CC: Gil Obradors
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:

Bon dia,

D'acord, nosaltres muntare m una estructura a part,

amb una màniga amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.

Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,

i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-b ages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez

Hola Marc,

Et passem l'acord de cooperació. Si us sembla bé us passem els passwords:

https://docs.google.com/document/d/1kKYr7wfl27qeZGgwI196ykaBL2-kZEeA_Zni...

Salut!

Xevi

El dia 16 setembre de 2014 8:58, Grup Kouten Comunicacions <
***@***.***> ha escrit:

- Show quoted text -

Millora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

Hola Xavi,

L'altre dia si no m'equivoco o vaig entendre malament vas dir que ens enviaríeu l'escrit juntament amb els passwords d'administració,

no crec que això sigui un gest de bona voluntat, no pot ser que tu mateix prometis una cosa i després no la compleixis,

crec que aquesta no és una bona manera de començar de zero, nosaltres no acceptarem aquestes condicions si vosaltres mateixos no

compliu les condicions que vosaltres mateixos heu posat des d'un principi, ho sento.

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: martes, 16 de septiembre de 2014 9:17
Para: ***@***.***
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Hola Marc,

Et passem l'acord de cooperació. Si us sembla bé us passem els passwords:

https://docs.google.com/document/d/1kKYr7wfl27qeZGgwI196ykaBL2-kZEeA_Zni...

Salut!

Xevi

El dia 16 setembre de 2014 8:58, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:

Bon dia,

d'acord Gil, però com teniu el tema passwords i l'escrit?

ja ho teniu fet?

Gràcies.

Guillem

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: lunes, 15 de septiembre de 2014 10:38
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Talamanca port 10 tot apunt
La resta, confine i eth9 es mouen a qualsevol port del switx. Ho fare jo mateix o vosaltred mateixos
Heu fet la proposta de despesa? No l hem vist encara

El dia 15/09/2014 10:32, "Grup Kouten Comunicacio ns" <***@***.***> va escriure:

Hola Xavi,

Moltes gràcies! com ho teniu? els altres no és urgent, però necessitaríem el password de Bufalvent

per poder fer la redundància amb Tala manca.

Quan podran quedar lliures les altres dues portes que parlàvem per connectar les M10?

Merci.

Salut!

Guillem

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: sábado, 13 de septiembre de 2014 10:13
Para: ***@***.***
CC: Gil Obradors
Asunto: Re: [guifi-bages] Mil lora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, e ns sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guany em. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:

Bon dia,

D'acord, nosaltres muntare m una estructura a part,

amb una mànig a amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.

Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,

i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: gu ifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En br eu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-b ages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez

El dia 16 setembre de 2014 9:41, Grup Kouten Comunicacions <
***@***.***> ha escrit:

- Show quoted text -

Home, abans d'enviar passwords, pensem que és important que us llegiu
l'escrit i digueu si hi esteu d'acord, no? Potser em vaig expressar
malament però el que volia dir realment era això. Us semblen bé les
condicions?

Millora Bufalvent

Bones,

dissabte tenim previst fer efectiu el canvi de les troncals M10 de Verge Angusties i Avinyó,
per tal de fer-ho necessitaríem un usuari amb drets d'escriptura ni que sigui provisionalment
a Bufalvent i Verge Angusties fins qu els haguem fet.

Moltes gràcies.

Guillem

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: lunes, 15 de septiembre de 2014 10:38
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Talamanca port 10 tot apunt
La resta, confine i eth9 es mouen a qualsevol port del switx. Ho fare jo mateix o vosaltred mateixos
Heu fet la proposta de despesa? No l hem vist encara
El dia 15/09/2014 10:32, "Grup Kouten Comunicacions" <***@***.***> va escriure:
Hola Xavi,

Moltes gràcies! com ho teniu? els altres no és urgent, però necessitaríem el password de Bufalvent
per poder fer la redundància amb Talamanca.

Quan podran quedar lliures les altres dues portes que parlàvem per connectar les M10?

Merci.

Salut!

Guillem

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: sábado, 13 de septiembre de 2014 10:13
Para: ***@***.***
CC: Gil Obradors
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:
Bon dia,

D'acord, nosaltres muntare m una estructura a part,
amb una màniga amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.
Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,
i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-b ages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez

El dia 25 setembre de 2014 9:40, Grup Kouten Comunicacions <
***@***.***> ha escrit:

- Show quoted text -

Una pregunta, on endollareu aquestes antenes. Al router ST2 o al ST1?

- Show quoted text -

Quins canvis necessiteu fer? Doneu més detalls si us plau.

- Show quoted text -

Millora Bufalvent

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 25 de septiembre de 2014 11:43
Para: ***@***.***
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

El dia 25 setembre de 2014 9:40, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:

Bones,

dissabte tenim previst fer efectiu el canvi de les troncals M10 de Verge Angusties i Avinyó,

Una pregunta, on endollareu aquestes antenes. Al router ST2 o al ST1?

Les connectarem al ST2, per tant necessitem que ens activeu el OSPF st1-st2 o ens doneu el pwd pq poguem fer-ho.

Com empresa no podem dependre de no tenir el pwd del router on hi han totes les antenes que som mantenidors.

Avui deixarem la RB ST2 connectada al port ether7. Ens ho feu o envieu entre avui o demà si us plau?

per tal de fer-ho necessitaríem un usuari amb drets d'escriptura ni que sigui provisionalment

a Bufalvent i Verge Angusties fins qu els haguem fet.

Quins canvis necessiteu fer? Doneu més detalls si us plau.

Moltes gràcies.

Guillem

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: lunes, 15 de septiembre de 2014 10:38

Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Talamanca port 10 tot apunt
La resta, confine i eth9 es mouen a qualsevol port del switx. Ho fare jo mateix o vosaltred mateixos
Heu fet la proposta de despesa? No l hem vist encara

El dia 15/09/2014 10:32, "Grup Kouten Comunicacions" <***@***.***> va escriure:

Hola Xavi,

Moltes gràcies! com ho teniu? els altres no és urgent, però necessitaríem el password de Bufalvent

per poder fer la redundància amb Talamanca.

Quan podran quedar lliures les altres dues portes que parlàvem per connectar les M10?

Merci.

Salut!

Guillem

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: sábado, 13 de septiembre de 2014 10:13
Para: ***@***.***
CC: Gil Obradors
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Hola,

Respecte l'accés lògic, ens sembla bé el que proposeu i encara anirem més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim nosaltres, tal i com ho teníem abans.

Entenem les vostres preocupacions respecte a intentar a evitar al màxim els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

Considereu aquest fet un acte de bona voluntat per part de Guifibages de cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i considereu adequades les condicions que us demanem complir.

Us l'envio ben aviat juntament amb els passwords d'administració.

Salut!

El dia 12 setembre de 2014 8:28, Grup Kouten Comunicacions <***@***.***> ha escrit:

Bon dia,

D'acord, nosaltres muntare m una estructura a part,

amb una màniga amb cables de xarxa nous i 2 M10 a l'estructura citada anteriorment.

Si no voleu activar el peer amb el ST2 de MNBF el que podriem fer és coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,

i així connectar-hi les noves M10 i l'antena de Talamanca.

Si us plau digueu-me'n alguna cosa és urgent.

Moltes gràcies.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: jueves, 11 de septiembre de 2014 3:46
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

En quan al budget que esteu preparant, marqueu-lo de moment com a Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és aquest:

http://guifi.net/ca/node/72462

En quan a Talamanca, ja hi ha l'interficie ether10 actualment configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

En breu hi hauran mes interficies lliures a BFST1

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-b ages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Qualitat de les millores

imatge de Gil Obradors Via

Bones!

Voldriem fer unes puntuacions interessants per a tothom:

  • Serià molt interessant que el cable nou fos FTP, d'aquestsa forma tindrà un blindadge per l'electricitat electrostàtica de les tempestes.
  • S'hauria de revisar si la torre té terres (crec que sí), i la seva qualitat (per tenir-ho present, no demano que ho feu)
  • Seria molt interessant instal·lar connectors amb terres incorporat i conectar-los a la torre
  • L'instal·lació de cablejat nou a patchpanel antenes on tenim la resta. I si es porta el dimo i es marquen les antenes millor :)

Executar tots aquest punts és una molt bona millora global, i fer una feina ben feta. Tot això ho estem començant a fer a altres nodes i penso que és la millor forma d'avançar amb qualitat.

Tots sabem que no ens agrada correr després de les tempestes elèctriques.

Opineu/pronuncieu-vos, es gratis

SAX

Millora Bufalvent

Bones,

d'acord ho tindrem en compte.

Merci Gil

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: domingo, 14 de septiembre de 2014 11:55
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Bones!

Voldriem fer unes puntuacions interessants per a tothom:

* Serià molt interessant que el cable nou fos FTP, d'aquestsa forma tindrà un blindadge per l'electricitat electrostàtica de les tempestes.
* S'hauria de revisar si la torre té terres (crec que sí), i la seva qualitat (per tenir-ho present, no demano que ho feu)
* Seria molt interessant instal·lar connectors amb terres incorporat i conectar-los a la torre
* L'instal·lació de cablejat nou a patchpanel antenes on tenim la resta. I si es porta el dimo i es marquen les antenes millor :)

Executar tots aquest punts és una molt bona millora global, i fer una feina ben feta. Tot això ho estem començant a fer a altres nodes i penso que és la millor forma d'avançar amb qualitat.

Tots sabem que no ens agrada correr després de les tempestes elèctriques.

Opineu/pronuncieu-vos, es gratis

SAX
--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez

Tal i com hem quedat, us passo per privat els passwords d'administració de
supernodes gestionats per guifibages. Queda clar que utilitzar-los implica
acceptar les condicions marcades en el document que us vem enviar.

Salut!

- Show quoted text -

Millora Bufalvent

Bon dia,

Moltes gràcies, nosaltres hem habilitat els permisos de l'usuari guest a tots els nostres supernodes.

Salut.

Guillem.

De: Xavier Martinez [mailto:***@***.***]
Enviado el: martes, 16 de septiembre de 2014 14:53
Para: ***@***.***
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Tal i com hem quedat, us passo per privat els passwords d'administració de supernodes gestionats per guifibages. Queda clar que utilitzar-los implica acceptar les condicions marcades en el document que us vem enviar.

Salut!

Endavant!

imatge de Gil Obradors Via

La nostre part la tirem endavant.

Avui mateix comprem material

SAX

 

http://guifi.net/ca/node/72462

Millora Bufalvent

No compartim el format d'anar ampliant ThougSwitch i dedicar els diners directament amb un CCR per així connectar les antenes directament al router.

A més en el cas de BF un cop treieu servidors quedaran ports lliures al router i les antenes noves ja estan connectades.

De: Gil Obradors Via [mailto:***@***.***]
Enviado el: lunes, 22 de septiembre de 2014 20:52
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

La nostre part la tirem endavant.

Avui mateix comprem material

SAX

http://guifi.net/ca/node/72462

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617

Millora Bufalvent

imatge de Ramon Roca
- Show quoted text -

Aplica el mateix que a:
http://social.guifi.net/comment/1093#comment-1093

Endreçar instal·lacions elèctriques/cablejats esta bé

Millora Bufalvent

imatge de Xavier Martinez
- Show quoted text -

Angusties i Avinyó,

- Show quoted text -

st1-st2 o ens doneu el pwd pq poguem fer-ho.

- Show quoted text -

totes les antenes que som mantenidors.
Totalment d'acord pero enteneu que posar-ho a ST2 es anar endarrera, no? No
podrem acceptar la millora xom a compensable...

Us proposo posar-ho a ST1 i divendres aclarim lo dels passwords, crec que
si parlem ens entendrem.

- Show quoted text -

entre avui o demà si us plau?

- Show quoted text -

sigui provisionalment

- Show quoted text -

jo mateix o vosaltred mateixos

- Show quoted text -

va escriure:

- Show quoted text -

necessitaríem el password de Bufalvent

- Show quoted text -

connectar les M10?

- Show quoted text -

style='mso-margin-top-alt:auto;mso-margin-bottom-alt:auto'>De: Xavier
Martinez [mailto:***@***.***]

- Show quoted text -

més enllà. Us donarem accés d'administració a tots els routers que mantenim
nosaltres, tal i com ho teníem abans.

- Show quoted text -

els talls i comunicar mateniments sempre que sigui possible i per això
intentarem complir-ho. De totes maneres, com que el Marc ens acusava de no
complir cap dels acords anteriors, hem decidit fer un document on quedin
reflectits tots els requeriments lligats a tenir aquests usuaris
d'administració. Encara l'estem acabant de polir però us el passem en breu.

- Show quoted text -

cara a, tal i com demanaven des de la Fundació, començar des de zero i que
tots hi guanyem. Esperem que des de Kouten el sapigueu apreciar i
considereu adequades les condicions que us demanem complir.

- Show quoted text -

anteriorment.

- Show quoted text -

coadministrar el ST1 tenint accés lòcig tots,

- Show quoted text -

Apadrinament així el podrem veure tots. El nostre que hem elaborat és
aquest:

- Show quoted text -

configurada per això. Si tot va bé serà enxufar i funcionar.

- Show quoted text -

ages/millora-bufalvent

- Show quoted text -

et/groups/guifi-bages/millora-bufalvent

- Show quoted text -

Dues coses importants:

imatge de Ramon Roca

Dues coses importants:

  1. ACCEPTACIONS: Sobre la frase "No podrem acceptar la millora xom a compensable..." qui accepta les compensacions és el revisor aplicant els procediments. Quan el revisor les ha validat generarà factures (que no son opcionals)
    El que pot fer un mantenidor és demanar que es revisi una despesa, propocionant informació al revisor.
  2. FORMAT: Abusar de les citacions inline, pot anar bé de vegades per contextualitzar, però si nomes es fa per anar ràpid, deixant tot un mail original llarg sense retallar res etc, fa just l'efecte contrari: No s'entèn res i el temps que t'estalvies en fer un esforç per explicar-te millor, el traspassas a qui ho ha de llegiir un text complicat que segurament ningu entendrài acaba essent una pèrdua de temps per tothom.
    4 o 5 linies clares ben explicades millor que textes infumables amb munts dereferències.
    Una cosa que ajuda a veure si un missatge està ben explicat perquè s'entengui és veure com surt publicat a en el format web del social. Si allà no s'entèn, en el mail segurament tampoc, (i ningú es sol llegir els seus propis correus una vegada enviats, ni tots els clients de correu donen format a les citacions igual...).
    Per agafar pràctica en això va bé escriure via web en comptes de correu, assegurant-se que el missatge queda net i clar.
     

 

Tens rao, en el primer cas no

imatge de Xavier Martinez

Tens rao, en el primer cas no es correcte que nosaltres fem servir el terme "compensables". M'he expressat malament, hauria d' haver-ho referit al revisors.
I d'acord tambe en el segon cas... Es un mal vici d'escriure per mails i no per aqui. Merci per fer-ho veure.

Millora Bufalvent

Bona tarda, fem un resum de l’estat actual de les millores previstes.

Ahir vam preparar el router de BF-St2 i la nova antena M10 sense problemes.

Avui el mati quan hem anat a VergeAngusties a canviar l’antena ens hem trobat que no l’hem pogut posar en marxa pq la nova M10 no funcionava. Sembla que la rocket no funcioni. Hem quedat amb el padrí que demà a les 10h hi anirem amb una altre de nova per poder deixar la troncal feta.

Paral·lelament l’antiga antena BF-VA l’ehm configurada i connectada al router per millorar l’enllaç de BF-CSTLLGPadrera (aquesta manera aprofitem l’antena i arreglem aquesta troncal que es connectava amb uns sectorial)

Mentres estem fent tota aquesta millora i encara no acabada, el sr. Gil ha tallat la interfície entre el router BF St1-St2 i per tant tenim la xarxa dividia. Així doncs denunciem i reclamem que es torni a engegar l’enllaç i el Routing corresponent.

També denunciem que ens ha tret l’usuari Kouten per poder fer els canvis necessaris; com que ens hem trobat amb les mans lligades acabem de traspassar les antenes que fem el manteniment i les hem connectat al St2 que hi tenim accés.

Demà us comentem com ens ha anat la millora.

De: Ramon Roca [mailto:***@***.***]
Enviado el: divendres, 26 / setembre / 2014 12:29
Para: guifi-bages
Asunto: Re: [guifi-bages] Millora Bufalvent

Dues coses importants:

1. ACCEPTACIONS: Sobre la frase "No podrem acceptar la millora xom a compensable..." qui accepta les compensacions és el revisor aplicant els procediments. Quan el revisor les ha validat generarà factures (que no son opcionals)
El que pot fer un mantenidor és demanar que es revisi una despesa, propocionant informació al revisor.
2. FORMAT: Abusar de les citacions inline, pot anar bé de vegades per contextualitzar, però si nomes es fa per anar ràpid, deixant tot un mail original llarg sense retallar res etc, fa just l'efecte contrari: No s'entèn res i el temps que t'estalvies en fer un esforç per explicar-te millor, el traspassas a qui ho ha de llegiir un text complicat que segurament ningu entendrài acaba essent una pèrdua de temps per tothom.
4 o 5 linies clares ben explicades millor que textes infumables amb munts dereferències.
Una cosa que ajuda a veure si un missatge està ben explicat perquè s'entengui és veure com surt publicat a en el format web del social. Si allà no s'entèn, en el mail segurament tampoc, (i ningú es sol llegir els seus propis correus una vegada enviats, ni tots els clients de correu donen format a les citacions igual...).
Per agafar pràctica en això va bé escriure via web en comptes de correu, assegurant-se que el missatge queda net i clar.

--
Conversa sencera: http://social.guifi.net/groups/guifi-bages/millora-bufalvent
Gestiona les meves subscripcions; http://social.guifi.net/og_mailinglist
No vull més correus d'aquesta conversa: http://social.guifi.net/og_mailinglist/unsubscribe/617